Εκτύπωση Σελίδας
Increase font sizeReset font sizeDecrease font size
Έργα

Έργα επεκτάσεων των Δικτύων ΜΕΤΡΟ και ΤΡΑΜ

Το δίκτυο του Τραμ

Το δίκτυο του Τραμ της Αθήνας περιλαμβάνει δύο γραμμές και εκτελεί τα δρομολόγια Σύνταγμα– Βούλα, Σύνταγμα – Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας (ΣΕΦ) και Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας – Βούλα. Εκτείνεται σε μήκος 25,9 χλμ (συμπεριλαμβανομένων και των 2,2 χλμ. Συνδετήριας γραμμήςτου αμαξοστασίου με την εμπορική γραμμή). Πρόκειται   για   επένδυση   ύψους   340   εκατομμυρίων   ευρώ   και   η   χρηματοδότηση   του   έργου προήλθε κυρίως από επιδοτήσεις των Κοινοτικών Προγραμμάτων Στήριξης και από δάνεια της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων. Στο μεγαλύτερο τμήμα του δικτύου του (95%), το Τραμ κινείται σε διάδρομο αποκλειστικής διέλευσης.

Το δίκτυο του Τραμ έχει συνολικά 48 στάσεις, εκ των οποίων οι τρεις, «ΣΥΝΤΑΓΜΑ», «ΣΕΦ» και «ΑΣΚΛΗΠΙΕΙΟ ΒΟΥΛΑΣ» είναι τερματικές. Οι στάσεις μεταξύ τους απέχουν κατά μέσο όρο   460m  και   σε   τέσσερα   σημεία   υπάρχει   μετεπιβίβαση   με   το   Μετρό,   στους   σταθμούς Σύνταγμα, Ν. Κόσμος, Φιξ και Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας.

 

Επέκταση προς Πειραιά (Νέο Φάληρο – Κέντρο – Λιμάνι Πειραιά

Ταυτότητα Έργου

Διαδρομή                       Νέο Φάληρο – Μικράς Ασίας – Γρηγορίου Λαμπράκη – Βας. Γεωργίου Α΄ – Λιμάνι (Ακτή Ποσειδώνος) – Εθν. Αντιστάσεως – Ομ. Σκυλίτση – Στάδιο Ειρήνηςκαι Φιλίας

Μήκος Διαδρομής           Προς Πειραιά : 3,1 χλμ.  Από Πειραιά : 2,3 χλμ.

Αριθμός Στάσεων            7 νέες στάσεις στη διαδρομή εισόδου: Γηπ. Καραϊσκάκη – Μ. Ασίας – Λαμπράκη – Ευαγγελίστρια – Πλ. Δεληγιάννη – Δημαρχείο – Ακτή Ποσειδώνος 5 νέες στάσεις στη διαδρομή εξόδου: Αγ. Τριάδα – Πλ. Ιπποδαμείας – 34ου Συντάγματος – Ανδρούτσου – Ομ. Σκυλίτση

Τον Απρίλιο του 2014 ξεκίνησε η κατασκευή του έργου το οποίο αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2ο εξάμηνο του 2018, ενώ παράλληλα θα αγορασθούν  με διεθνή διαγωνισμό, 25 νέα οχήματα Τραμ τα οποία θα υποστηρίξουν τη νέα επέκταση.

Εκτός από την συγκοινωνιακή εξυπηρέτηση οι περιοχές του Πειραιά αναβαθμίζονται σημαντικά καθώς το Τραμ συμβάλλει ουσιαστικά στην αναβάθμιση της περιοχής διέλευσης με τον εμπλουτισμό του πρασίνου, σε υφιστάμενα πάρκα με τη φύτευση νέων δένδρων, θάμνων, κ.λ.π., καθώς και με τη δημιουργία νέων χώρων πρασίνου. Στο πλαίσιο επίσης του έργου εγκαθίσταται ένα νέο σύγχρονο σύστημα αποκομιδής απορριμμάτων με υπόγειους κάδους συλλογής.

Με όλες τις ως άνω υποδομές, το μεγαλύτερο Λιμάνι της χώρας αναδεικνύεται και μετατρέπεται σε ένα σύγχρονο συγκοινωνιακό κόμβο Μ.Μ.Μ., όπου εκεί ενώνονται λειτουργικά δύο Γραμμές Μετρό (Γραμμή 1 και 3), το Λιμάνι (ΟΛΠ), ο Προαστιακός και το ΤΡΑΜ, διευκολύνοντας ουσιαστικά τους χιλιάδες επιβάτες που επιθυμούν να ταξιδέψουν με πλοίο

Β’ Φάση Επέκτασης Τραμ προς Πειραιά (Νέο Φάληρο – Κέντρο – Λιμάνι Πειραιά)

Ταυτότητα Έργου

Διαδρομή                     Σύνδεση κέντρου Πειραιά με Χατζηκυριάκειο και Φρεαττύδα

Μήκος Διαδρομής            2,8 χλμ. μονής γραμμής και 1 χλμ. διπλής γραμμής

Αριθμός Στάσεων         10 νέες στάσεις

Επέκταση προς Αργυρούπολη

Ταυτότητα Έργου

Διαδρομή                      Ελληνικό – Αμαξοστάσιο – Αργυρούπολη

Μήκος Διαδρομής        1,1 χλμ.

Αριθμός Στάσεων         3 νέες στάσεις

Επέκταση από Σύνταγμα έως Πλατεία Αιγύπτου (Πεδίο του ‘   Aρεως)

Ταυτότητα Έργου

Διαδρομή                       Σύνταγμα – Πεδίο ‘Aρεως 

Μήκος Διαδρομής         2,2 χλμ.

Αριθμός Στάσεων          4 νέες στάσεις

Επέκταση προς Κερατσίνι

Ταυτότητα Έργου

Διαδρομή                     Λιμάνι Πειραιά – Λιμάνι Κερατσινίου

Μήκος Διαδρομής       3,8 χλμ.

Αριθμός Στάσεων         6 νέες στάσεις

 

Το  Μετρό της Αθήνας επεκτείνεται

 

Το  Μετρό επεκτείνεται  προς την Αγία Βαρβάρα, τον Κορυδαλλό, τη Νίκαια, τα Μανιάτικα και τον Πειραιά, με 6 νέους Σταθμούς και 7,6 χλμ. υπόγειας γραμμής.

Το τρέχον Σχέδιο Ανάπτυξης Γραμμών Μετρό Αθήνας περιλαμβάνει και   τη Γραμμή 4 του Μετρό,   Άλσος   Βεΐκου-Ευαγγελισμός-Φάρος-Μαρούσι,   με   τις   επεκτάσεις   της   (α)   προς Βύρωνα/Άνω Ηλιούπολη και (β) προς Περισσό και Εθνική Οδό

Eπέκταση Μετρό  στον Πειραιά

Το  Μετρό της Αθήνας επεκτείνεται και προς την Αγία Βαρβάρα, τον Κορυδαλλό, τη Νίκαια, τα Μανιάτικα και τον Πειραιά, με 6 νέους Σταθμούς και 7,6 χλμ. υπόγειας γραμμής. Συγκεκριμένα, το Μάρτιο του 2012 υπογράφηκε η Σύμβαση επέκτασης της γραμμής 3 προς Πειραιά με την κατασκευαστική κοινοπραξία  J&P  ΑΒΑΞ,  GHELLA  SPA  και  ALSTOM  TRANSPORT  και ξεκίνησε η κατασκευή του έργου. Το τρέχον Σχέδιο Ανάπτυξης Γραμμών Μετρό Αθήνας περιλαμβάνει και   τη Γραμμή 4 του Μετρό,   Άλσος   Βεΐκου-Ευαγγελισμός-Φάρος-Μαρούσι,   με   τις   επεκτάσεις   της   (α)   προς Βύρωνα/Άνω Ηλιούπολη και (β) προς Περισσό και Εθνική Οδό

Με την κατασκευή της επέκτασης του Μετρό προς τον Πειραιά θα εξυπηρετούνται καθημερινά132.000 επιβάτες, ενώ ο συνολικός χρόνος από το Λιμάνι έως το Αεροδρόμιο θα διανύεται με το Μετρό   μόλις   σε   45   λεπτά.   Επιπρόσθετα,   με   τη   λειτουργία   του   έργου   θα   κυκλοφορούν καθημερινά περίπου 23.000 ΙΧ οχήματα λιγότερα, επιφέροντας αντίστοιχα μείωση των ρύπωνCO2 κατά 120 τόνους ημερησίως. Ιδιαίτερα δε, στον Σταθμό ΠΕΙΡΑΙΑ προβλέπεται να δημιουργηθεί ένα ιδιαίτερα σημαντικό Συγκοινωνιακό Κέντρο, συνενώνοντας λειτουργικά δύο γραμμές Μετρό (Γραμμή 1 και Γραμμή3), το Λιμάνι , τον Προαστιακό Σιδηρόδρομο και το Τραμ, το οποίο προβλέπεται επίσης να διέλθει από την περιοχή αυτή, διευκολύνοντας έτσι τις μετεπιβιβάσεις μεταξύ όλων των μέσων μεταφοράς.

Η   κατασκευή   της   σήραγγας   του   Μετρό   θα   πραγματοποιηθεί   με   «μετροπόντικα»   (ΤΒΜ )προκειμένου   να   ελαχιστοποιηθεί   η   αναπόφευκτη   όχληση   στη   λειτουργία   των   Δήμων   και συνολικά αναμένεται να απασχοληθούν 2.000 άτομα κατά τα έτη της κατασκευής της επέκτασης(2012-2017)

Πρόσφατα δε ξεκίνησε η κατασκευή της επέκτασης του Τραμ από Ν. Φάληρο μέχρι το κέντρο του Πειραιά, ολοκληρώνοντας  έτσι την απ’ ευθείας σύνδεση του παραλιακού άξονα με τον Πειραιά μέσω του Τραμ.

youtube link