Κανονική Λειτουργία

Αναζήτηση

Ανελκυστήρες

Πρόσβαση

Κανονική Λειτουργία

Αναζήτηση

Ανελκυστήρες

Πρόσβαση

Κανονική Λειτουργία

Αναζήτηση

Ανελκυστήρες

Πρόσβαση

ΟΡΑΜΑ & ΑΠΟΣΤΟΛΗ

Εταιρική Παρουσίαση

“Όραμά μας να αποτελούμε την πρώτη και πιο ελκυστική επιλογή βιώσιμης μετακίνησης για τους κατοίκους και τους επισκέπτες της Αττικής, στις διαδρομές τους στις περιοχές που ζουν, εργάζονται και διασκεδάζουν.”

Όραμά μας να αποτελούμε την πρώτη και πιο ελκυστική επιλογή βιώσιμης μετακίνησης για τους κατοίκους και τους επισκέπτες της Αττικής, στις διαδρομές τους στις περιοχές που ζουν, εργάζονται και διασκεδάζουν.

Η αποστολή της ΣΤΑ.ΣΥ. ορίζεται από τις υποσχέσεις μας προς τους επιβάτες, τους μετόχους και τους ανθρώπους μας.

Επιδιώκουμε τη συνεχή βελτίωση της εμπειρίας των επιβατών μας. Εργαζόμαστε ώστε οι διαδρομές τους να είναι ασφαλείς, άνετες, αξιόπιστες και προσβάσιμες σε όλους σε ευχάριστο, καθαρό και υγιεινό περιβάλλον. Παρέχουμε έγκαιρη και έγκυρη πληροφόρηση ώστε να μπορούν να σχεδιάσουν καλύτερα τις μετακινήσεις τους

Χτίζουμε πάνω στη συλλογική γνώση και εμπειρία μας και μαθαίνουμε ο ένας από τον άλλο. Επενδύουμε στην ανάπτυξη των δεξιοτήτων και των δυνατοτήτων των ανθρώπων μας και καλωσορίζουμε τις προτάσεις τους για τη βελτίωση της  εμπειρίας των επιβατών μας και της απόδοσης της εταιρίας. Σεβόμαστε τη διαφορετικότητα.

Θέλουμε να ξεχωρίζουμε.  Είμαστε η ομάδα της ΣΤΑ.ΣΥ.

  • Κατανοούμε τη σημασία του ρόλου μας στην καθημερινότητα της πόλης.
  • Επικεντρωνόμαστε στην ενίσχυση της οικονομικής απόδοσης της εταιρίας και στη βελτίωση των περιβαλλοντικών και κοινωνικών μας επιδόσεων.
  • Εξασφαλίζουμε τη διοίκηση της εταιρίας με τα πιο αυστηρά πρότυπα εταιρικής διακυβέρνησης.
  • Παρακολουθούμε τις επιδόσεις μας χρησιμοποιώντας ποσοτικοποιημένους στόχους.
  • Σκεπτόμαστε αναπτυξιακά και βιώσιμα
  • Ενσυναίσθηση: Αναγνωρίζουμε τη σημασία, που έχουν οι υπηρεσίες που παρέχουμε στην καθημερινότητα των Αθηναίων και των επισκεπτών της πόλης και εργαζόμαστε υπεύθυνα με στόχο τη συνεχή βελτίωση της εμπειρίας των επιβατών
  • Φιλικότητα: Είναι χαρά μας να εξυπηρετούμε τους επιβάτες και αυτό αποτυπώνεται σε όλες τις ευκαιρίες επικοινωνίας μαζί τους
  • Συνεργασία: Δουλεύοντας μαζί, γινόμαστε καλύτεροι κάθε μέρα
  • Διαφάνεια: Χρησιμοποιούμε σαφείς, απλές, υπεύθυνες και διαφανείς διαδικασίες σε όλες τις δραστηριότητες της εταιρίας
  • Πρακτικές λύσεις παντού: Σκεφτόμαστε καινοτόμα και με ενθουσιασμό, παίρνουμε πρωτοβουλίες και αντιμετωπίζουμε πρακτικά τα προβλήματα της καθημερινής λειτουργίας
  • Αξιοποίηση της πολιτιστικής μας ταυτότητας: Προβάλλουμε τον πολιτιστικό πλούτο της Αττικής και σε κάθε ευκαιρία συμβάλλουμε στη διαμόρφωση της ταυτότητας της πόλης

ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ: Τα συστήματα ασφαλείας του Μετρό είναι από τα πιο σύγχρονα στην Ευρώπη και έχουν σχεδιαστεί και εφαρμοστεί ολοκληρωμένα με βάση την αρχή του fail safe, ώστε οποιαδήποτε βλάβη να οδηγεί το σύστημα σε κατάσταση ασφαλή για τον επιβάτη.

Όλοι οι συρμοί είναι εφοδιασμένοι με το αυτόματο σύστημα προστασίας (ATP). Τo σύστημα αυτό ακινητοποιεί άμεσα τον συρμό σε περίπτωση υπέρβασης της επιτρεπόμενης ταχύτητας από τον οδηγό συρμών ή σε περίπτωση κατάληψης του επόμενου κυκλώματος γραμμής από άλλο συρμό.

Όλα τα συστήματα σηματοδότησης και εποπτείας υποστηρίζονται από εφεδρικά συστήματα αμέσου λειτουργίας, έτσι σε οποιαδήποτε περίπτωση βλάβης του ενεργού συστήματος αναλαμβάνει άμεσα λειτουργία το εφεδρικό. Όλα τα συστήματα υποστηρίζονται από τροφοδοτικά αδιάλειπτης παροχής ισχύος, έτσι ώστε το σύστημα να συνεχίζει να λειτουργεί ακόμη και σε διακοπή ή βλάβη του συστήματος ηλεκτροδότησης για ικανό χρόνο.

Στα Κέντρα Ελέγχου Λειτουργίας των Γραμμών 1,2 κ 3 λειτουργεί το σύστημα αυτόματης παρακολούθησης συρμών (ATS), μέσα από το οποίο οι Ρυθμιστές Κυκλοφορίας γνωρίζουν ανά πάσα στιγμή των θέση των συρμών, χαράσσουν διαδρομές  και ελέγχουν την κίνησή τους.

Σημειώνεται ότι οι γραμμές 1,2 και 3 είναι πιστοποιημένες με το ανώτατο επίπεδο ασφαλείας SIL 4 (Safety Integrity Level).

Επιπροσθέτως, τα Κέντρα Ελέγχου Λειτουργίας όλων των γραμμών (1,2,3 και Tραμ) είναι πλήρως επανδρωμένα με τουλάχιστον 8 άτομα ανά βάρδια ενώ λειτουργούν αδιαλείπτως όλο το 24ωρο (ακόμη και κατά τις νυχτερινές ώρες που κινούνται μόνο υπηρεσιακοί συρμοί συντήρησης).

Επιμέρους τεχνικά προβλήματα σε ένα δίκτυο που λειτουργεί αδιάκοπα και καθημερινά επί 19 ώρες διαχειρίζονται άμεσα και δεν συνδέονται καθ’ οιονδήποτε τρόπο με την ασφαλή μετακίνηση των επιβατών.

Ταυτόχρονα επεκτείνεται διαρκώς και εκσυγχρονίζεται τόσο το δίκτυο όσο και το τροχαίο υλικό. Τον τελευταίο χρόνο 25 καινούργιοι, σύγχρονοι συρμοί κυκλοφορούν στις 2 γραμμές του τραμ αναβαθμίζοντας το παρεχόμενο μεταφορικό έργο

Επίσης έχει μπει σε τροχιά υλοποίησης το έργο αναβάθμισης 14 συρμών της γραμμής 1 και θα έχει ολοκληρωθεί μέχρι τον Ιούνιο του 2024.

Πριν από τρία χρόνια σχεδόν το 50% του στόλου των τριών γραμμών του μετρό ήταν ακινητοποιημένο λόγω ελλείψεων ανταλλακτικών, πλέον έχουν ομαλοποιηθεί οι παραλαβές. Ως αποτέλεσμα επιτεύχθηκε η ανάταξη ακινητοποιημένων συρμών και η επανένταξή τους στην κυκλοφορία. Ήδη, στην γραμμή 1, επανακυκλοφορούν τρένα που ήταν εκτός κυκλοφορίας τα τελευταία 7 χρόνια, ενώ με τον ίδιο τρόπο ενισχύθηκαν με επιπλέον συρμούς και οι γραμμές 2 και 3 του μετρό, καθώς έχουν ήδη αναταχθεί και λειτουργούν με ασφάλεια επιπλέον 12 συρμοί.

Τα συστήματα ασφαλείας ελέγχονται συστηματικά και καθημερινά, πριν από την ένταξη των συρμών - οχημάτων σε κυκλοφορία, το εξειδικευμένο τεχνικό προσωπικό και το προσωπικό λειτουργίας ακολουθεί όλες τις προβλεπόμενες διαδικασίες ελέγχου ώστε να υπάρχει η μέγιστη δυνατή ασφάλεια του επιβατικού κοινού.

ΤΟ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟ ΔΥΝΑΜΙΚΟ ΤΗΣ ΣΤΑ.ΣΥ: Το προσωπικό λειτουργίας της ΣΤΑ.ΣΥ είναι άρτια εκπαιδευμένο και έμπειρο. Το τεχνικό προσωπικό, οι ηλεκτροδηγοί, οι σταθμάρχες, καθώς και οι εργαζόμενοι στα Κέντρα Ελέγχου όλων των Γραμμών του Μετρό και του Τραμ εκπαιδεύονται και επανεκπαιδεύονται σε καίρια για την ασφάλεια αντικείμενα  ανά τακτά διαστήματα. Ενδεικτικά, το 2022 ολοκληρώθηκε η επανεκπαίδευση σε θέματα ασφάλειας τροχιάς των τεχνικών των Γραμμών 2 & 3 του Μετρό και εντός του 2023 θα ξεκινήσει η επανεκπαίδευση και των σταθμαρχών. Στη Γραμμή 1, το 2022 εκπαιδεύτηκαν σε θέματα  ασφαλούς εργασίας επί ή πλησίον της τροχιάς 140 εργαζόμενοι στις τεχνικές υπηρεσίες και 20 οδηγοί Συρμών και εντός του 2023 αναμένεται η ολοκλήρωση της εκπαίδευσης 80 ακόμη ηλεκτροδηγών. Επιπλέον, έχει προγραμματιστεί η επανεκπαίδευση των οδηγών συρμών σε θέματα υγείας και ασφάλειας επί της εργασίας.

Οι οδηγοί συρμών, οι σταθμάρχες, αλλά και οι εργαζόμενοι στα Κέντρα Ελέγχου υποβάλλονται σε ψυχομετρική εξέταση πριν την έναρξη άσκησης των καθηκόντων τους. Κάθε χρόνο, οι οδηγοί συρμών του Μετρό και του Τραμ, καθώς και όλοι οι εργαζόμενοι κάτοχοι άδειας οδήγησης συρμών υποβάλλονται σε ιατρικό έλεγχο και ψυχολογική εκτίμηση.

Επιπλέον, τέθηκε σε ισχύ το νέο θεσμικό πλαίσιο, που έβαλε φρένο στην αποχώρηση του προσωπικού μέσω του συστήματος κινητικότητας και επιτρέπει μεγαλύτερη ευελιξία στις προσλήψεις. Τη διετία 2021-22 πραγματοποιήθηκαν συνολικά 319 προσλήψεις εκ των οποίων 169 αορίστου χρόνου μέσω ΑΣΕΠ, για πρώτη φορά από το 2009. Για το 2023 έχουν προγραμματιστεί 303 προσλήψεις.

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ: Τα έκτακτα μέτρα που ελήφθησαν λόγω της υγειονομικής κρίσης, δυσχέραναν την πραγματοποίηση ασκήσεων έκτακτης ανάγκης. Παρόλα αυτά, το 2022 διεξήχθησαν από την Πυροσβεστική Υπηρεσία στα Αμαξοστάσια του Μετρό στα Σεπόλια και του Τραμ στο Ελληνικό ασκήσεις με τη συμμετοχή και προσωπικού της ΣΤΑ.ΣΥ. Το σενάριο των ασκήσεων προέβλεπε τον απεγκλωβισμό ατόμων και η εκπαίδευση έγινε, τόσο σε θεωρητικό, όσο και σε πρακτικό επίπεδο.

 

ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ ΣΥΡΜΩΝ: Οι συρμοί που δρομολογούνται καθημερινά είναι ικανοί και ασφαλείς για την εκτέλεση μεταφορικού έργου. Η τακτική τους συντήρηση γίνεται στους προβλεπόμενους χρόνους από το προσωπικό των τεχνικοεπισκευαστικών βάσεων της ΣΤΑ.ΣΥ, που διαθέτει την απαιτούμενη τεχνογνωσία και εμπειρία. Τα ανταλλακτικά, που χρησιμοποιούνται για την αποκατάσταση τεχνικών βλαβών είναι πάντα από πιστοποιημένους κατασκευαστές σιδηροδρομικών υλικών.

Στις Συγκοινωνίες Αθηνών η ασφάλεια είναι προτεραιότητα. Για το σκοπό αυτό όταν υπάρχουν έργα συντήρησης απλά μέρος του στόλου δεν εκτελεί δρομολόγια. Αυτό ναι μεν έχει ως αποτελέσματα κάποιες χρονικές περιόδους να υπάρχουν λιγότερα δρομολόγια, αλλά διασφαλίζει ότι όλοι οι συρμοί και τα οχήματα που χρησιμοποιούνται είναι σε πολύ καλή κατάσταση.

 

ΣΗΜΑΝΣΕΙΣ ΕΝΤΟΣ ΣΥΡΑΓΓΑΣ & ΕΞΟΔΟΙ ΔΙΑΦΥΓΗΣ: Η θέση των φωτεινών σημάνσεων στο δίκτυο της Γραμμής 1 έχουν καθοριστεί και εγκατασταθεί βάσει σχετικής μελέτης και οι όποιες βλάβες καταγράφονται, στο πλαίσιο της καθημερινής λειτουργίας, ελέγχονται και αποκαθίστανται. Σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης και διακοπής λειτουργίας των φωτεινών σημάνσεων, ενεργοποιείται αυτόματα εφεδρικός φωτισμός ασφαλείας. Επιπλέον, κατά μήκος της μοναδικής υπόγειας σήραγγας που διαθέτει η Γραμμή 1, στο τμήμα Μοναστηράκι – Αττική, υπάρχουν πινακίδες εξόδου κινδύνου, που κατευθύνουν με βέλος προς την πλησιέστερη έξοδο κινδύνου και ενημερώνουν για την απόσταση που απομένει προς αυτή.

Ως προς τις εξόδους διαφυγής στη Γραμμή 1, αυτές απελευθερώνονται και χειροκίνητα από το εκπαιδευμένο προσωπικό της ΣΤΑ.ΣΥ, είναι  όμως και τηλεχειριζόμενες από το Κέντρο Ελέγχου. Έτσι, σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης, απελευθερώνονται όλες κεντρικά από το ΚΕΛ και με ένα απλό σπρώξιμο ανοίγουν και από τις δύο κατευθύνσεις (από μέσα και από έξω). Σημειώνεται, πως ο έλεγχος και η συντήρησή τους γίνεται ανά τακτά χρονικά διαστήματα.

 

Ο στόλος
Ο επιβατικός στόλος της εταιρείας περιλαμβάνει:
0
συρμούς ηλεκτρικού σιδηροδρόμου (γραμμή 1)
0
συρμούς μετρό (γραμμή 2 και 3)
0
αρθρωτά οχήματα τραμ

Το Νοέμβριο του 2021 ενσωματώθηκαν στο στόλο 25 νέα υπερσύγχρονα αρθρωτά οχήματα τραμ

Το δίκτυο

Ο επιβατικός στόλος της εταιρείας περιλαμβάνει:

Γραμμή 1

Πειραιάς – Αθήνα – Κηφισιά

Γραμμή 2

Ανθούπολη – Ελληνικό

Γραμμή 3

Δημοτικό Θέατρο- Δουκίσσης Πλακεντίας – Αεροδρόμιο

Στο τμήμα Δουκ. Πλακεντίας-Διεθνής Αερολιμένας Αθήνας οι συρμοί του μετρό κάνουν χρήση του διαδρόμου του Προαστιακού Σιδηροδρόμου, που ανήκει στην εθνική σιδηροδρομική υποδομή που διαχειρίζεται ο ΟΣΕ.

Τραμ - 2 διαδρομές

Στις 15/12/2021 εγκαινιάστηκαν και προστέθηκαν στο υπάρχον δίκτυο του Τραμ δύο νέες γραμμές, οι οποίες αντικατέστησαν τις υπάρχουσες: Γραμμή T6 (Σύνταγμα – Πικροδάφνη) Γραμμή T7 (Ασκληπιείο Βούλας – Αγία Τριάδα) Η εμπορική λειτουργία της επέκτασης του Τραμ προς Πειραιά περιλαμβάνει τη λειτουργία αρχικά 11 νέων στάσεων: «Γήπεδο Καραϊσκάκη», «Μικράς Ασίας», «Λαμπράκη», «Ευαγγελίστρια», «Πλατεία Δεληγιάννη», «Δημαρχείο», «Αγία Τριάδα», «Πλατεία Ιπποδαμείας», «34ου Συντ. Πεζικού», «Ανδρούτσου», «Ομηρίδου Σκυλίτση». Σύντομα αναμένεται να παραδοθεί και η 12η στάση, με την επωνυμία «Ακτή Ποσειδώνος», που θα αποτελέσει τον νέο τερματικό σταθμό της Γραμμής 7.
Διοικητικό Συμβούλιο

Η σύνθεση του Διοικητικού Συμβουλίου έχει ως εξής:

Πρόεδρος
Χαράλαμπος Δαμάσκος, Πολ. Μηχανικός, Μη Εκτελεστικό Μέλος

Διευθύνων Σύμβουλος
Αθανάσιος Κοτταράς, Οικονομολόγος, Εκτελεστικό Μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου

Αναπληρώτρια Πρόεδρος
Ελένη Βλαχογιάννη, Αν. Καθηγήτρια Ε.Μ.Π., Μη Εκτελεστικό Μέλος

Μέλη
Μαρία Κολυβά, Ορκωτός Ελεγκτής, Μη Εκτελεστικό Μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου και Πρόεδρος της Επιτροπής Ελέγχου
Παναγιώτης Πέγκας, Οικονομολόγος, Μη Εκτελεστικό Μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου
Σπηλιόπουλος Γεώργιος του Νικολάου, Δρ. Χημικός Μηχανικός, Διευθύνων
Σύμβουλος Ο.Α.Σ.Α.,
ως μη εκτελεστικό Μέλος
Σπυρίδων Ρεβύθης, Εκπρόσωπος Εργαζομένων ΣΤΑΣΥ, Μη Εκτελεστικό Μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου

 

 

Οργανόγραμμα
Απολογισμός Εταιρικής Υπευθυνότητας & Βιώσιμης Ανάπτυξης

Απολογισμός Εταιρικής Υπευθυνότητας & Βιώσιμης Ανάπτυξης για το έτος 2021